Weer een bont en blauwe Paclies in Sarzeau! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Weer een bont en blauwe Paclies in Sarzeau! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Weer een bont en blauwe Paclies in Sarzeau!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

23 Juli 2010 | Frankrijk, Sarzeau

Eindelijk weer een berichtje vanuit Sarzeau! Niet te geloven dat ik hier alweer bijna 3 weken ben zeg! De tijd vliegt voorbij. Het gaat hier erg goed.. Het is weer een erg gezellig team en het werk is ook dit jaar weer erg leuk om te doen. Ik vermaak me dus goed! Vooral de eerste twee weken was wel extreem hard werken omdat het team nog niet compleet was maar nu gaat het wat beter. Ook omdat ik een middag minder in de bar hoef te werken omdat ik het meeste voorbereid voor de kids club. Ik heb nu bijna hetzelfde rooster als vorig jaar: Iedere morgen doe ik de kids-club met nog 2 of 3 andere animatoren, dan 2x per week de middagbar , de disco of het disco-zwemmen op donderdagavond en op maandagavond doe ik de pony’s. En dan komt er nog heel wat uur voorbereidingswerk bij. Ook werk ik dit jaar ’s avonds in het restaurant om wat extra bij te verdienen.
Dat is meestal wel leuk om te doen maar ik moest ook op de avond van de voetbalfinale werken omdat er toen 100 mensen kwamen eten. Het was dus wel erg gezellig maar dat was de eerste avond dat ik meehielp dus het was direct erg chaotisch en van de finale heb ik alleen het laatste kwartier gezien, wat dus niet het leukste deel was maar goed.

Nu zijn we met zijn 5en in ons appartementje: Maud en Camille uit Frankrijk, Christiaan de oudste zoon van mijn bazen en Joost en ik. Zoals ik al zei is het erg gezellig en we kijken vaak ’s avonds samen een film, spelen een spel maar we doen vooral veel gek. Zo zijn er mensen opgesloten geweest op hun kamer, heeft Camille op een bed met 12 dekens geslapen, hebben we alle shirts van Joost geprijsd en heeft Christiaan een hele avond met mijn roze vest gelopen.. Zondag komt Tom weer aan en dan gaat Christiaan volgende week of die week erna weg want hij vertrekt half augustus voor een jaar naar California.

Vorige week kreeg ik het mailtje van de universiteit.. Ik zat samen met Camille aan de tafel voor ons ontbijt en halverwege het ontbijt heb ik toch mijn laptop maar aangezet. Ik zag direct dat het mailtje er was maar durfde hem niet te openen. Toen had Camille hem eerst gelezen en zij zou me het dan vertellen. Ik had verteld dat ingeloot goed was en uitgeloot slecht maar toen stond er niet ingeloot:(. Gelukkig snapte Camille dat het niet goed was en toen baalde ik dus weer verschrikkelijk! Het is echt niet eerlijk, je weet gewoon dat er mensen zijn ingeloot die het minder verdienen en het minder leuk vinden en dus minder hun best zullen doen. En dan weet ik het al zo lang en ondanks mijn harde werk lukt het nu voor het 2e jaar niet, niet decentraal en niet geloot.
Een jaar reizen klinkt nog erg aantrekkelijk na dit bericht maar ik heb de knoop doorgehakt.. Ik ga naar Utrecht om daar medische hulpverlening te studeren. Ik ben al hard op zoek naar een kamer, maar als iemand van jullie nog een adresje weet, dan hoor ik het graag.
Maar goed het wordt dus niet samen met alle mensen die ik al ken in Groningen studeren en ook geen geneeskunde. Ik weet ergens dat het heus goed komt en dat ik het Utrecht ook leuk ga krijgen maar soms ben ik zo kwaad en teleurgesteld. En dan vind ik het toch wel moeilijk dat ik hier ben, hier is niemand waarmee ik er eens goed over kan praten en er is niemand die me af en toe gewoon een knuffel geeft. Wel moest Rida (mijn bazin) huilen toen ik het haar vertelde vorige week en toen gaf ze me wel een dikke knuffel, dat vond ik wel heel lief.

Maar goed nu genoeg over de loting.. Morgen is het zaterdag dus dat is mijn vrije dag. Ik heb hem vanaf dit weekend samen met Christiaan en dan volgende week met Tom. Morgen gaan Christiaan en ik waarschijnlijk naar Port Crouestly om een ijsje te eten in de enorme ijssalon. Maar we hebben net afgesproken dat we eerst uitslapen en dan wel kijken of we ’s morgens nog weggaan of ’s middags. Ik heb nu ook nog vrij tot 18.00 uur maar ik denk dat ik even in het zwembad duik en dan wat lees want ik ben echt moe.

Anne, de dochter van de bazen is er af en toe ook deze zomer. Ze werkt in een hotel hier 2 uur vandaan maar op haar vrije dagen komt ze hier gewoon heen. Als zij er is, is het helemaal een drukke boel. Want Anne en Sybrand slapen hier niet maar als ze hier boven zijn is het echt heel gezellig en doen we nog gekkere dingen. Zo hebben we zondag Jungle Speed gespeeld op het voetbalveld, met de totem 5 meter verderop in het hoge gras. Het was al schemerig dus de mensen die het spel kennen kunnen zich vast voorstellen dat het dikke lol was. Ook hadden we gisteren een stoepkrijt gevecht waardoor al onze kleren helemaal gekleurd waren. Dit is allemaal erg leuk maar ik zit nu wel onder de blauwe plekken en schrammen, niet normaal. Ook word ik in het zwembad vaak ondergedompeld en Christiaan en ik waren omstebeurt met onze kin op de bodem gevallen waardoor we allebei met een half blauwe kin hebben rondgelopen. Maar verder gaat het qua gezondheid prima.

Nou ik denk dat ik maar weer stop, weer een best kort berichtje voor mijn doen maar veel dingen zijn gewoon hetzelfde als vorig jaar dus dat vind ik niet de moeite om weer uitgebreid te beschrijven. Ik heb het in ieder geval ondanks de tegenslag enorm naar mijn zin en ik hoop dat ik hier gewoon kan blijven tot half augustus..

Veel liefs en een kus,

Marlies

Ps. Ik word alweer Smarties en Paclies genoemd! Iedereen noemt me inmiddels alleen paclies of Smarties dus ik reageer er gewoon op zonder na te denken.

Ooh en trouwens, in mijn 1e week was ook nog een schoonmaker ontslagen! Dus deze zomer zijn al 2 mensen ontslagen, nu maar hopen dat ik niet de volgende ben;)




  • 23 Juli 2010 - 14:28

    Sieka Boom:

    Hi Marlies,
    leuk weer een verslag te lezen. Wat een domper zeg....we hadden zo gehoopt dat.....maar in Utrecht zul je het zeker ook naar je zin hebben en je gaat toch in het medische vlak studeren zie ik. Super.
    Ja de afstand is dan zeker niet prettig...weet er inmiddels zelf alles van. Zo te lezen vermaak je je geweldig en je zult weer met een hoop herinneringen in je rugzak richting Nederland komen. Hier alles goed. Het weer veranderd echter wel 4 keer op een dag en dat is nog steeds wennen. Alhoewel....je weet dat je dus nooit een super slechte dag zult hebben. Gisteren 25 graden, nu weer rond de 16...tja...
    Nou we lezen je verslagen graag en kijken al weer uit naar deel twee.
    Een lieve groet vanuit Olds.
    Sieka en de rest

  • 23 Juli 2010 - 19:38

    Serena:

    Hey Marlies!

    Leuk weer iets van je te lezen. Het is inderdaad we hard werken denk ik.
    Je doet meer dan mij.
    Vandaag ben ik naar de shopping geweest en heb ik een heerlijke chocoladetaart gegeten!

    Heel veel plezier!!

    Liefs Serena XXX

  • 23 Juli 2010 - 21:31

    Francisca:

    Lieve Marlies,

    Goed bezig, meid!
    Gelukkig heb je leuke collega's die zorgen voor veel afleiding. Maak maar lekker veel lol!
    Tot binnenkort in Sarzeau! :)

    Veel liefs van mama

  • 25 Juli 2010 - 15:48

    Opa En Oma:

    Lieve Marlies,

    Wat leuk om gisteren even je stem te horen!
    We hopen dat je nog een leuke tijd zult hebben in Sarzeau met veel plezier met je collega's.

    Groeten van opa en oma

  • 31 Juli 2010 - 12:31

    Ella:

    Haaaay Marlies!

    Maar Utrecht is ook een hele leuke stad hoor! Haha. Twee vriendinnen van me wonen er en die hebben het prima naar hun zin! Ik zal ze nog even vragen of zij nog een kamer weten ;) Go for it, het is niet anders; aan jou heeft het niet gelegen en deze studie past ook zeker weten bij je!
    Maar natuurlijk eerst nog even 'vakantie' in Frankrijk. Geniet er van!

    Liefs Ella.

  • 31 Juli 2010 - 12:32

    Ella:

    Haaaay Marlies!

    Maar Utrecht is ook een hele leuke stad hoor! Haha. Twee vriendinnen van me wonen er en die hebben het prima naar hun zin! Ik zal ze nog even vragen of zij nog een kamer weten ;) Go for it, het is niet anders; aan jou heeft het niet gelegen en deze studie past ook zeker weten bij je!
    Maar natuurlijk eerst nog even 'vakantie' in Frankrijk. Geniet er van!

    Liefs Ella.

  • 04 Augustus 2010 - 16:22

    Marjanne Dik:

    Dag verweg Kind, hier een berichtje van mij en van Pim.
    Pim maakt het goed. Nu met deze regenbuien verstopt Pim zich boven in het huis. Eerst kwam hij blazend op mij af, maar nu gaat het heel wat beter.
    Zo,n 3 a 4 keer per dag slenter ik wel even langs, ach het is dicht bij.
    groetjes van Pim en mij:
    X de achterbuuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sarzeau

Sarzeau 2010

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

Back to the reality!

23 Juli 2010

Weer een bont en blauwe Paclies in Sarzeau!

03 Juli 2010

Back in Sarzeau!
Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 29440

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: