Nu echt begonnen! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Nu echt begonnen! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Nu echt begonnen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

10 Juli 2009 | Frankrijk, Sarzeau

De eerste werkweek is alweer bijna voorbij! Vanavond moet ik alleen het vollebaltoernooi nog organiseren en dan heb ik mijn vrije dag. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen maar als het mooi weer is dan ga ik denk ik maar naar het strand.

Het bevalt me hier nog steeds heel goed. Het is echt supergezellig en ik merk dat ik steeds meer engels praat met mn collega's en dat ik steeds meer Frans begrijp. Met het Frans spreken kom ik nog niet zo ver maar misschien verandert dat als Benjamin (de 3e animateur) zaterdagavond komt want dan wordt er denk ik meer Frans gepraat in ons `boerderijtje`.

De week is echt supersnel omgevlogen. Ik had deze week nog niet de middagbar dus ik heb 's middags veel geholpen met de sportactiviteiten en ik heb al veel rondgefietst. Op maandag, donderdag en vrijdagochtend hadden we de kids club. Maandag en donderdag hebben we allerlei spelletjes buiten gedaan en vandaag hebben we geknutseld. Het is echt heel leuk maar er zijn meestal zo'n 20 tot 30 kinderen waarvan er dan 2 of 3 Frans en Engels zijn en de rest is Nederlands dus ik heb een hoop te doen omdat ik de enige Nederlandse ben. De kinderen zijn wel heel lief, ze roepen heel hard Heee Marlies als ze me op de camping of in het dorp zien en Tom en ik hebben vandaag al een stuk of 5 tekeningen gekregen dus dat zit wel goed. Dinsdagochtend was het schatzoeken, hierbij moeten Tom en ik een speurtocht met vragen maken waarbij de laatste opdracht is dat ze hun schat moeten zoeken. Dit was ook heel leuk maar het is heel veel werk om het voor te bereiden omdat je zo'n 20 vragen moet bedenken, dan moet vertalen in 3 talen en dan alles nog moet uitzetten over de camping. Woensdagochtend was het sieraden maken. Dan komt er een vrouw naar de camping met allerlei kralen en dan mogen de kinderen voor 5 of 6 euro een ketting of armband maken. Ook dit was erg geslaagd.

's Avonds is er ook vaak sport, kinderdisco of er worden rondjes gereden over de camping met de Shetlanders. Ik moet op maandag de rondjes met de paarden lopen en op dinsdag en donderdagavond moet ik de paarden opzadelen en afzadelen omdat ze dan worden verhuurt. Deze week was dat ook nog niet dus kon ik mooi helpen met de mini-disco. Er waren heel veel kinderen, 30 tot 40 en daarmee hebben we stoelendans, limbo en muziekstandbeelden gedaan. Daarna nog even met zn allen polonaise gedaan en dan zijn er al weer 2 uur voorbij. Het is wel heel vermoeiend omdat er constant 30 kinderen tegen je aan het praten zijn, of er moet weer iemand naar de wc of je moet weer met iemand dansen, maar het is echt heel leuk werk vind ik.

In mijn vrije tijd ga ik vaak even zwemmen of fietsen. Ik ben deze week naar St. Jacques en nog een ander dorpje gefietst. Dit ging niet hlemaal goed want ik was naar St. Jacques gefietst waar ik even wat drinken had gekocht en toen ging ik nog even naar het centrum van Sarzeau om wat boodschapjes te doen. Toen ik daar klaar was dacht ik, ik ga nog even naar het strand om een duik te nemen maar ik ben uiteindelijk nooit op het strand gekomen. Het mooiste strand is hier zo'n half uurtje vandaan en ik was er 1 keer heen geweest maar ik dacht toch echt dat ik naar links moest op de splitsing maar toen kwam ik alleen in een ander dorpje. Ik dacht dat ik wel goed was gereden dus ik fietste vrolijk door maar het strand kwam maar niet..:( maar uiteindelijk ben ik toen maar naar een uitkijkpunt gegaan wat ook heel leuk was! Maar toen had ik dus op een middag 3 uur achter elkaar gefietst:O!

Maar goed ik stop weer, nog even wat foto's uploaden als het nu wel wil (niet alle foto's passen omdat ze te groot zijn maar alles staat wel op mn hyves).

Veel liefs,

Marlies

  • 10 Juli 2009 - 16:45

    Hellen:

    Hee Marlies,
    wat klinkt het allemaal leuk daar! en gelukkig heb je er ook nog mooi weer bij. Ik spreek je snel wel weer op msn ;)

    veel plezier nog!

    Liefs Hellen

  • 10 Juli 2009 - 20:48

    Peter:

    Lieve Marlies,
    wat een feest om je berichten te lezen, ook je mailtjes van vandaag. En als je het over de 3de animateur hebt, komt dat frans ook nog wel. Ook leuk om te lezen dat je er op uittrekt als je de tijd hebt. Je hebt toch altijd een goed richtinggevoel, dus dat fout rijden was een nieuwe ervaring! En zo zag je dingen die je anders niet of veel later pas gezien had! Wat een leuke foto's ook, fijn om ook te kunnen zien over wie je het hebt. Tom ziet er ook leuk uit, lijkt me geinig om mee samen te werken met de kindertjes. Moet jij dan ook veel vertalen voor hem? Je hebt het inderdaad ook wel erg druk hoor, zelfs als de kindertjes lief zijn kost het aandacht geven al genoeg energie. Hoe gaat het zadelen en afzadelen je eigenlijk af? Geeft weer gespreksstof met Ilona. Wat leuk dat Hellen zo snel reageert op ieder berichtje.
    Vandaag hebben we even contact met Annemiek gehad en afgesproken dat we wat"materiaal" voor je meenemen van haar als we haar gaan bezoeken.
    Wij zijn nu aan het opruimen en pakken voor het vertrek van morgen. We komen dus zondagmiddag aan in Penvis en melden ons met een smstje of zo om wat af te spreken.
    Trouwens, Jason Mraz was gister inderdaad geweldig. Wat een artiest, geweldige band en heel mooie lichtshow. En dan in de Arena van Nimes, met prachtig publiek. Een mooie ervaring voor ons alle drie. Je ziet de filmpjes nog wel.
    Tot gauw! Heel veel liefs en knuffels ook van Lisanne, mama.
    Peter

  • 17 Juli 2009 - 09:25

    Laura:

    hejj Marlies,

    Wat leuk wat je daar allemaal mag doen, lijkt me wel vermoeiend. En dan ook nog eens mooi weer. Bij ons was het de paar laatste dagen mooi weer maar nu, het heeft net super hard geregend. En weet je het al van je loting, hopelijk ben je ingeloot??? Ik ben wel ingeloot maar dan in nijmegen.
    Nog heel veel plezier daar!

    kusjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sarzeau

Sarzeau

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd!

17 Juli 2009

Slecht nieuws maar een supertijd in week 2

10 Juli 2009

Nu echt begonnen!

05 Juli 2009

De eerste dagen

01 Juli 2009

Bijna..
Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 29426

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: