Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd! - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 Augustus 2009 | Frankrijk, Sarzeau

Eindelijk weer een berichtje vanuit Sarzeau. Na eindeloos gezeur van meerdere mensen waaronder een stinkende jongen moet ik er toch maar weer aan geloven. Dus daarom zit ik hier in de receptie op een slome computer met Frans toetsenbord een berichtje te schrijven voordat ik de clown ZigZag mee moet helpen met vertalen..

Oke eerst even over de titel van dit berichtje.. Smarties, dat is de naam die ik de eerste dag dat ik hier was kreeg omdat Theo een vriend van Sybrand (de zoon van mn bazen) Marlies maar op Slarties vond lijken dus daarom zord ik af en toe Smarties genoemd. Maar dan Paclies.. hhm dat is wat meoilijker om uit te leggen.. Op een avond waren we de Photo Hun aan het voorbereiden.. Daarvoor hadden Christiaan en Ben 26 tekens gemaakt, een voor lkee foto die we hadden.. Maar de lijst met tekens lag beneden en ze wilden die niet ophalen dus daarom moesten Tom en ik raden wat voor tekens dat waren.. Ik dacht dat we gewoon nog 2 tekens nodig hadden dus ik tekende een muzieknoot en een keltisch symbool. Maar toen vertelden ze dat ze al twee hadden maar dat ze die waren vergeten dus dat wij moesten raden welke dat waren.. Dit vond ik zo`n onzin dat ik mijn papiertjes met de symbolen die ik had bedacht verscheurde.. En toen was ik Paclies.. Marlies die soms heel agressief wordt en dan kinderen op eet:o Zoals Pacman de kersjes op eet.. Dus dan ben je eindelijk af van de bouwvakkers en dan word je gepest met Paclies:(

Maar nu even serieus:
Het is alweer bijna het begin van week 5! Het gaat zo snel en ik kan niet geloven dat ik al over de helft ben. Ik moet nog steeds een ticket boeken maar ik zal rond de 21e weer thuis wijn hoop ik. Die week is er namelijk nog animatie en dan is het echt klaar.

Maar goed ik zal nu even beginnen met een verslag over week 4 en 5. Twee week geleden op zondag waren we naar het klimpark geweest met zijn allen. Nadat we toch voor een iemand hadden betaald (we komen bijna overal gratis in omdat we dan reclame kunnen maken op de camping:D) konden we naar binnen. Het was echt superleuk en ik heb samen met de jongens alle parcours doorlopen:D Inclusief het rode parcours met een enorme Tarzansprong zoals het heet. Ik zal de foto`s zo snel mogelijk uploaden. Amy en Katie hadden helaas last van hoogtevrees maar ook wij hebben een leuke dag gehad. Euhm eens even denken.. het lijkt al weer zo ver weg dat ik niet eens meer weet wat er allemaal is gebeurd:O Ooh ja maandag was ik met tom nog naar de braderie geweest en s avonds moest ik weer met de pony`s lopen.. Dat was echt een ramp.. om half 6 stonden er direct al een stuk of 20 kinderen. Dat is verder niet erg maar alle ouders begonnen te ruzien dat zij er als eerst stonden. Echt verschrikkelijk en dan verwachten ze dat ik precies weet wie er alsd eerst stond. Maar gelukkig hebben we nu een lijst waar we op moeten inschrijven en dan loop ik die lijst gewoon bij langs. Veel beter zo! Ook waren we maandag naar Harry Potter geweest in de bioscoop. Het was helemaal in het Frans dus ik moest erg goed luisteren maar gelukkig begreep ik het meest, al was het maar omdat ik wist wat er ging gebeuren;) Verder was de week heel goed verlopen. Het werd steeds drukker op de camping en vanaf het eind van de week (4) stond de hele camping vol. Ook bij de kidsclub is dit goed te merken. Op dinsdag hebben we altijd of Schatzoeken of Vossenjacht en dan hebben we steeds 100 kinderen.. Dat is echt zo druk en geeft zaoveel stress.. want probeer dan maar een spel uit te leggen als er 100 kinderen lopen te schreeuwen in een ruimte zo groot als 1 klaslokaal.. Maar het is gelukt en het is ook wel erg leuk als er veel kinderen wijn want er zijn soms ochtenden dat je eerst over de camping een rondje moet lopen omdat je anders maar 2 kinderen hebt.

Op woensdag heb ik altijd alleen de kidsclub en op een of andere manier is het op woensdagmiddag altijd regenachtig. Zo ook vorige week en toen besloot ik op de camping te blijven. Dit was niet zo`n goed idee want dan word je gevraagd om even iets te vertalen in de receptie en voor je het weet ben je de hele middag aan het werk. Dit was dus het geval en daarom besloot ik deze week om toch maar op pad te gaan ondank dat het erg bewolkt was. Ik heb toen een fiets gepakt en ben wat gaan fietsen maar ik kwam eigenlijk nergens uit. Daarom was ik maar weer terug gegaan en gelukkig was ik net voor de buien thuis. Verder hebben we deze twee weken wel erg mooi weer gehad en vorige week zaterdag ben ik met Tom naar Ile aux Moins geweest. Dat is een eilandje op ongeveer een uurtje varen. Gelukkig hadden we toen prachtig weer en daarom hadden we nadat we even wat hadden gegeten een tandem gehuurd en zijn we het hele eiland over gefietst. We hebben echt superveel lol gehad en ik zal ook deze foto`s binnenkort uploaden. Na ons uitstapje naar Ile Aux Moins zijn we s avonds nog naar Sarzeau geweest omdat daar een Keltisch Festival was.. De hele avond was er muziek en hebben we Keltische volsdansjes gedanst.. Echt geweldig!! Jammer genoeg konden niet alle Fransen dit waarderen maar wij hebben in ieder geval veel lol gehad.

Gisteren was het echt verschrikkelijk weer: De hele dag regen en dan niet een beetje regen maar echt plensbuien. Ik zou met tom naar Lorient gaan maar we waren op de fiets naar Sarzeau al zo nat geregend dat we in Vannes zijn gebleven. Hier hebben we toen wat thee gedronken om op te warmen en daarna gingen we naar het VVV om te vragen of er iets te doen was als het regende.. Toen werden we naar het aquarium gestuurd met vlindertuin. Dit zou gratis zijn maar toen we daar aankwamen bleek het 10 euro te zijn.. heel erg balen natuurlijk maar we moesten toch wat doen dus hebben we maar verteld dat we animateurs op Le Bohat waren.. We hadden helemaal geen bewijs maar ze geloven ons toch altijd (dat was nl. ook zo voor de boot naar Ile aux Moins. We hadden alleen een kaartje met handtekening mee en we konden gratis meevaren) dus kregen we een euro korting;). Het aquarium stelde helaas niet veel voor maar het was er wel lekker warm. Verder hebben we in Vannes nog een tentoonstelling over het Jazz festival bekeken en toen waren we toch maar weer terug gegaan.

Nou dat was het wel zo`n beetje voor vandaag. Ik kan nu helaas geen foto`s uploaden maar dat doe ik als het draadloze internet weer werkt. Ik ga me nu maar omkleden en dan ga ik het optreden van de clown vertalen.. joepie;)

Veel liefs vanuit Sarzeau,
Marlies

  • 04 Augustus 2009 - 20:19

    Francisca:

    Lieve Marlies,

    Wat jammer, zulk slecht weer op je vrije dag. Of ligt het aan Vannes? Toen wij er met je waren werd het ook niet meer droog..... :)
    Ik houd het trouwens maar bij Marlies hoor; Smarties en Paclies vind ik niet zo geslaagd.
    Ik vind het knap dat jullie je redden met zoveel kinderen, ik moet er niet aan denken dat er 100 kinderen in mijn lokaal staan en dat ik dan iets uit moet leggen!
    Jammer dat internet zo vaak uitvalt, ik ben namelijk wel benieuwd naar de foto's!
    Ik hoop verder dat het weer wat stabieler wordt zodat je nog lekker naar het strand kunt.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat het niet voelt als werk!
    (en dat je zo goed met kinderen kunt werken, is voor mij geen verrassing!)
    Blijf genieten, neem je rust als het kan en zorg goed voor jezelf.

    Liefs, mama

  • 12 Augustus 2009 - 18:44

    Francisca:

    Hallo Marliesje!

    Leuke foto's! Maar op Hyves beter te bewonderen. Had je nou expres in het klimpark zulke schutkleurkleren aan gedaan?
    Ik heb nog gezocht naar clown ZigZag maar die zit niet in die tractor-wagen he :)? Vind ik een prachtige foto, doet me denken aan die circusvoorstellingen die jullie vroeger organiseerden, dan zag je er ook zo uit. Iik hoop dat je nog veel mooi weer krijgt en dat je laatste week ook nog gezellig wordt.
    Groetjes en veel liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sarzeau

Sarzeau

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd!

17 Juli 2009

Slecht nieuws maar een supertijd in week 2

10 Juli 2009

Nu echt begonnen!

05 Juli 2009

De eerste dagen

01 Juli 2009

Bijna..
Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 29464

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: