Slecht nieuws maar een supertijd in week 2 - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Slecht nieuws maar een supertijd in week 2 - Reisverslag uit Sarzeau, Frankrijk van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws maar een supertijd in week 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlies

17 Juli 2009 | Frankrijk, Sarzeau

Gisteren kwam het mailtje waar ik zolang op had gewacht.. Het mailtje over de loting van geneeskunde. Nadat ik het mailtje in mn inbox zag en ik al mn moed had verzameld klikte ik toch maar op openen.. En daar stond het.. Helaas bent u niet ingeloot voor de studie geneeskunde:( Heel erg balen natuurlijk en ik had 2 dagen eerder een mailtje van de universiteit van Utrecht dat ik daar ook niet door de selectieronde voor de academische pabo was. ik was er gisteren echt even kapot van en toen ik naar beneden liep om te eten, toen vroeg Amy of het wel ging want ze zag dat er iets was en toen kon ik het ech niet eer drooghouden.. Gelukkig was iedereen heel lief voor me en werden er allerlei maatregels getrokken om mijn dag zo leuk mogelijk te maken..
Maar goed nu gaat het wel weer en morgen ga ik met papa,mama en Lisanne naar Vannes en dan hebben we het er even over wat ik nu volgend jaar ga doen..

Dat was dus het slechte nieuws maar veder is het hier nog minstens net zo leuk als vorige week! Ik ben zondag begonnen met de middagbar en het is nog heel rustig steeds (vandaag heb ik 3 koffie, 2 bier, een Ricard en 4 ijsjes verkocht in 5 uur) dus ik kan rustig de tafeltjes dekken, rustig wat schoonmaken en dan lekker een boek lezen. Ook de miniclub gaat nog steeds goed en er komen steeds meer kinderen. Gelukkig komen we steeds meer in het ritme want afgelopen maandag en dinsdag waren er zo'n 60 tot 70 kinderen.. Ook vandaag waren er heel veel kinderen, ik denk ook tegen de 40 en als je dan met schelpen een mobile moet maken is dat een heel kwarwei.. Maar het is echt heel leuk en gelukkig helpt Christiaan, de zoon van de eigenaren van de camping, nu ook mee dus dan is het wel te doen.. Deze week was er in plaats van het schatzoeken de vossenjacht. We hadden hiervoor zo'n 15 ouders gevraagd om te helpen en die waren in de gekste personages verkleed. Een heel groot succes en ik zal zo een foto van alle personages oploaden.

Naast het werk heb ik deze week ook een leuke week gehad. Zondag zijn mijn ouders en Lisanne aangekomen in Penvins, hier zo'n 15 minuten vandaan. Maandagmiddag ben ik daarom naar hen toegegaan want toen was er in Penvins een vliegerfestival. Dit was echt heel leuk en de foto's volgen later. Ook zijn we maandag naar het vuurwerk in Sarzeau geweest.. Dit was voor de 14e juli wat enorm gevierd wordt. We moesten op de fiets naar sarzeau en waren dus best laat thuis en toen we thuis waren hebben we nog met zn allen thee gedronke met wat chocola erbij. Dinsdag zouden we eigenlijk ook naar het vuurwerk gaan maar toen kwam Katie weer terug van haar Graduation in Engeland en waren wij nog moe van de vorige avond dus dat hebben we maar afgelast. Woensdag ben ik naar het strand geweest met mijn zusje en daarna ben ik uit eten geweest met mijn ouders en zusje! Heel gezellig en ik vind het erg leuk dat ze hier ook even zijn en dat ze zien waar ik zit. Toen ik weer terug was, zijn we nog even wat wezen drinken bij Engelse gasten op de camping waar we het allemaal heel goed mee kunnen vinden (zondag ook al trouwens) en gisteren was er discozwemmen:D haha dat was echt geweldig.. met zijn allen de macarena en de cha cha slide in het zwembad.. Echt genieten;) Hier is ook een filmpje van en als die te vertonen is dan komt hij binnenkort op hyves. Vanavond hebben we het weer druk want vandaag is Tom 20 geworden. Eerst hadden alle kinderen van de miniclub cadeautjes gemaakt die we toen naar hem hebben gebracht en toen hebben we ook voor hem gezongen met zijn allen. Daarna hebben katie en ik pizza's gemaakt die we met zijn allee hebben gegeten en daarna werden de cadeaus uitgepakt.. En nu gaan we om acht uur uit eten in het restaurant van de camping en dan misschien weer wat drinken in Port ?? Dat weet ik niet meer.. IK verveel me dus totaal niet en dit weekend wordt ook weer druk. Morgen dus eerst naar Vannes en dan 's avonds naar een dans-spektakel in Sarzeau en dan gaan we zondagochtend met zijn allen klimmen in een klimpark en dan 's middags weer aan het werk.


Ik heb het dus nog steeds erg leuk!

Liefs Marlies

  • 18 Juli 2009 - 16:06

    Annemiek :

    Wat fijn dat je het, afgezien van het slechte nieuws, zo naar je zin hebt. Hier is het ook nog steeds geweldig met ook verjaardagen, vuurwerk en eten en drinken bij of met de gasten. Gisteren zelfs een roosje gekregen van een vrouw die met haar zes kinderen twee weken is gebleven.

    Bel vanavond of morgen wel even,

    Bisous Annemiek

  • 18 Juli 2009 - 18:39

    Peter:

    Hoi Marlies,
    Mooi bericht, je schrijft heel leuk en laat ons echt je avon(d)(t)uren meebeleven. Het was fijn om even bij je op bezoek te zijn en inderdaad te zien met wie en waar je wat doet. Gelukkig konden we vandaag even met je spreken over de uitloting en hoe nu verder. Maar dan is zo'n paar uur toch weer beperkt. Goed, we reageren weer als we thuis zijn. Vanuit Caen heel veel liefs en knuffels. We zijn trots op je.
    Papa en mama

  • 19 Juli 2009 - 10:05

    Annika:

    Lieve lieve lieve Marlies,
    wat heb ik zin om je nu een dikke knuffel te geven!! Ik vind het heel jammer voor je dat je niet ingeloot bent... Ik gunde jou het het meest van iedereen!! Maar wat wel mooi is om te horen, is dat je het heel erg naar je zin hebt in Frankrijk en blijf er ook van genieten en maak er een toptijd van!! Ik kom later wel weer:(

    Liefs Annika
    P.S. ik stuur zo snel mogelijk krabbel/mailtje maar dat doe ik niet in deze reactie:P

    Veel plezier!!!

  • 21 Juli 2009 - 11:49

    Serena :

    Hey Marlies,
    Echt vet balen dat je niet door bent... als ze je daar volgend jaar dan ontmoeten krijgen ze vast en zeker spijt dat ze je niet eerder terecht kon!
    Leuk om je berichten te lezen, het is echt vet leuk om op zo'n camping te werken :D
    Ik laat snel weer van me horen ;)

    doeggg
    Liefs Serena

  • 22 Juli 2009 - 11:27

    Ella:

    Marlieees!
    Wat balen! En daar heb je dan zo veel voor gedaan! Heb je al enig idee wat je wil gaan doen nu? Lijkt me echt heel moeilijk, ook omdat je al iets anders had gevonden dat je leuk vond en dat het ook al niet geworden is. Of blijf je lekker nog een jaartje en France?
    Ben blij dat je het naar je zin hebt daar, gelukkig heb je dan wat afleiding ;)
    In ieder geval nog heel veel plezier daar!

    x. Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Sarzeau

Sarzeau

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

Paclies met Smarties in Sarzeau gesignaleerd!

17 Juli 2009

Slecht nieuws maar een supertijd in week 2

10 Juli 2009

Nu echt begonnen!

05 Juli 2009

De eerste dagen

01 Juli 2009

Bijna..
Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 29432

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: