Orca´s, dolfijnen en pinguins! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Orca´s, dolfijnen en pinguins! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Orca´s, dolfijnen en pinguins!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

01 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Beste allemaal,

Hier nog even een verslagje voor mijn busrit naar Ushuaia. Ik vertrek over anderhalf uur en dan kom ik morgen begin van de avonds in Ushuaia aan. Zo´n 28 uur dus!

Ik ben nu in totaal drie nachten in Puerto Madryn geweest, ik wilde eigenlijk gisteravond al weg maar dat kon niet met de busaansluiting. Niet zo erg want die hostel is zo goed! Nu ga ik dus naar het Zuidelijkste deel van Argentinië, waar ik tot dinsdagochtend zal blijven:D Ik hoop dat het weer een beetje te doen is, ik zal het wel heel koud krijgen maar als het droog is vind ik dat neit zo erg. Ik heb hier trouwens ook alweer last gehad van mijn witte vingers, wat heb ik dat gemist zeg;)

Maar goed wat heb ik hier gedaan.. Ik kwam maandagmiddag aan en toen ben ik eigenlijk alleen naar het busstation en het strand geweest. ´s Avonds was er toen een asado in het hostel wat heel gezellig was. Dinsdag ging ik om 8 uur op weg naar het shiereiland Valdes. Samen met 6 andere mensen van dit hostel en onze gids. Het was heel gezellig en we hebben zoveel gezien. Als eerst gingen we naar het Noordelijkste puntje van het eiland. Daar konden we Zeeleeuwen zien liggen op het strand. Ook komen daar de orca´s die af en toe een jong lzeeleeuwtje weggrijpen van het strand. We hebben wel 4 orca´s in de verte gezien, maar geen aanval op de zeeleeuwen. aan de ene kant erg jammer want dan zie je de orca´s heel goed, maar aan de andere kant ook wel beter want ik weet niet hoe ik zal reagern als er echt zo´n jong zeeleeuwtje in de bek van een orca verdwijnt! Daarna gingen we naar de pinguins, zeeolifanten en uiteindelijk naar het enige dorpje op het eiland waar ik een warme chocolademelk heb gedronken. Ook hebben we onderweg nog de lama´s die hier leven gezien en een gordeldier, wat misschien wel het hoogtepunt van de dag was!
Rond 7 uur waren we weer terug in het hostel en na een douche en wat rijst ben ik lekker in mijn bed gekropen!

Gisteren ging ik met 3 andere mensen en een andere gids naar Punta Tumba, hier is een pinguinkolonie van 350.000 pinguins! Voor we daarnaartoe gingen gingen we eerst naar Puerto Rawson. Hier stapten we op de boot en gingen we op zoek naar de dolfijnen. Helaas hebben we maar eentje gezien maar dat was wel erg indrukwekkend! Ook kwamen we pinguins tegen en we gingn zo hard dus het was echt wel de moeite waard! Daarna moesten we een eind rijden naar Punta Tombo. Toen we er kwamen waren er net allemaal bussen van een cruiseschip dus we hebben eerst maar wat gegeten voor we naar het park gingen. Toen ons broodje op was gingen we naar binnen en dat was zo mooi! Echt het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien hier! Zoveel pinguins! Overal waar je kijkt, ze lopen over de paden liggen in hun nestje of gaan lekker zwemmen in de zee. Ook hier liepen de lama´s weer, tussen de pinguins. Ook de natuur was heel mooi, welke kant je ook op keek. Steppes, rotsen of de zee! We hebben dus met zijn allen enorm veel foto´s gemaakt en hebben 1,5 uur rondgekeken. Daarna gingen we weer de auto in en toen begon het te regeenen. We zijn toen nog langs een Wales dorpje geweest waar een stuk of 4 theehuizen zijn. Voor ons geen kopje thee want het was toch wel heel prijzig maar wel erg leuk om het gezien te hebben. Nu gingen we weer terug en toen ging het eigenlijk het zelfde als op dinsdag. Douchen eten en slapen.

Vanochtend heb ik eigenlijk alleen een beetje door Puerto Madryn gelopen en heb ik handschoenen gekocht voor het koude Zuiden.

Ik ben vorige keer nog een aantal dingen vergeten te vertellen doordat ik toen zo´n haast had. Vrijdag was mijn laatste keer in het SOS kinderdorp. Echt raar om te bedenken dat je ze waarschijnlijk nooit meer ziet, de kindjes. Het was eigenlijk niet zo´n leuke keer vrijdag. De kinderen waren weer erg agressief en gooiden met al het speelgoed en met mandarijnen. Het is erg frustrerend want de tia´s dus eigenlijk hun moeders, staan erbij en zeggen er niks van. Ze hebben de kinderen echt niet in de hand en het is dus erg triest want de meeste kinderen zullen net zo eindigen als hun ouders. Natuurlijk zijn er ook kinderen die niet zo vervelend zijn en een jongetje moest huilen toen ik wegging.

Verder wilde ik nog vertellen wdat ik een dubbelganger in Cordoba heb. Vorige week donderdag was Alejandro Sanz in Cordoba voor een concert en toen werd daar wat van op tv uitgezonden. De baas van PA in Argentinie heeft mij toen daar gezien dus die zei vrijdag: Hee ik zag je op tv! Ik keek hem natuurlijk raar aan en toen heb ik verteld dat ik daar neit was. Maar hij zei dat hij echt dacht dat ik het was, grappig he?

Ook hadden SOfia en ik zaterdag zo´n coole taxichaffeur! We hadden zoveel spullen gekocht dat we met een taxi naar huis moeseten (de donatiespullen) en we moesten onze verf nog ophalen. De taxichauffeur was een jaar op 60 maar hij wilde perse de verf voor ons ophalen! Ook moest ik zijn zoon maar meenemen naar Nederland en dan kreeg ik geld toe want hij was zo vervelend!

Nou dit was het weer voor nu, ik pak nu mijn zware backpak en ga naar het station.

Heel veel liefs en een dikke kus
Marlies

Ooh trouwens, heel erg bedankt voor de reacties en de post! Echt heel leuk! Ik heb zelfs al wat verjaardagskaarten ontvangen en daar was ik heel blij mee!

  • 01 April 2010 - 15:48

    Annemiek :

    Hey Marlies!

    Ik bedacht me net dat ik nog wou reageren op je andere berichtje en toen was er alweer een nieuwe! Weer geweldig om te lezen. En samen met je fotos maakt dat toch dat we je zo heel goed kunnen volgen (en ik word in ieder geval erg jaloers wat je nu allemaal ziet en meemaakt!). Geniet er nog maar even goed van, voor je het weet sta je weer op schiphol. En wat betreft het weer....hier hagelde het vanmiddag zelfs nog even.

    Heel veel liefs Annemiek

  • 01 April 2010 - 18:27

    Fam. Groenewegen:

    Marlies wat maak je toch veel mee......geweldig
    Bij ons is het zuiden warm, jij schrijft over het koude zuiden!!!!!
    Hier is het ook koud, regen hagel en wind, maar pinguïns heb ik nog niet in het wild gezien.
    Heel veel plezier in het zuiden, we houden je reisverslag in de gaten

    Groetjes

  • 02 April 2010 - 10:11

    Annika!!:

    EEEey Lieszje:D:D
    Wat leuk van die pinguins! Volgens mij zijn ze in het echt best groot terwijl ze op tv zo schattig lijken:P Maar lama's met pinguins, wat een combinatie:D Wat zielig dat die zeeleeuwtjes op worden gegeten door orka's:O Ik ben blij dat je het heel leuk hebt en ik kan niet wachten om al je foto's te zien!
    Veel plezier!
    Liefs Annika
    P.S. kon je ook op dat cruiseschip?:O

  • 02 April 2010 - 12:06

    Mama:

    Lieve Marlies,
    Terwijl jij nu al iets van 19 uur in de bus zit/ligt kruip ik nog maar eens weer achter de computer.
    Meisje, wat beleef je toch veel! Je verslagjes, samen met de mailtjes en de foto's laten het ons hier allemaal een beetje mee beleven, geweldig!
    Op dit moment zijn de weerberichten voor Ushaia goed maar ik heb het idee dat het haast per uur verandert. We zullen voor je duimen voor wat zon en weinig regen! Hier schijnt op dit moment ook volop de zon maar er staat nog een frisse wind.
    Ik hoop dat je weer een goed busreis hebt en dat je een goed Pasen hebt in de meest zuidelijke stad ter wereld.
    Marlies in de sporen van Darwin :)!
    Heel veel liefs van mama

  • 03 April 2010 - 09:44

    Serena :

    Hey Marlies!

    Wat grappig van die taxichauffeur haahah.
    Nou als die in Nederland is zal hij nog wel vervelender zijn. Vooral in het noorden want hier is toch niet zoveel te beleven haaha.

    Wat gaaf dat je zoveel mooie dingen bezoekt. Als die pinguins en lama's.
    Een dierentuin hebben ze daar dus niet nodig ;-)
    Heb je onze kaart ook al?
    Ik had je laatst trouwens gesmst is die aangekomen?

    Heel veel plezier en nog een paar dagen dan ben je jarig! Ik hoop dat je dan wat leuke mensen om je heen hebt om het mee te vieren!

    Liefs XXX Serena

  • 04 April 2010 - 14:32

    Opa En Oma:

    Lieve Marlies,

    Wat leuk dat je even gebeld had, fijn om je stem weer eens te horen!
    Wat maak je een hoop leuke dingen mee zeg!
    We genieten erg van je verslagjes en verheugen ons erop dat je over 26 dagen weer thuis bent.
    Doe alsjeblieft voorzichtig, kus van opa en oma

  • 06 April 2010 - 08:31

    Marjanne Vroom:

    Dag Marlies,

    Wat een avonturen daar! en leuk dat je me gemaild hebt! Goed om te horen dat je wat aan de profielen en het gesprek erover hebt gehad. Wat het je nu uiteindelijk heeft opgeleverd, in combinatie met je (buitenland)ervaringen hoor ik natuurlijk graag. Het maken van een keuze wordt er hopelijk makkelijker door. Geniet nog even van je (reis)tijd daar en maak er iets moois van. Maar volgens mij gaat dat wel lukken. En oh ja: alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes, Marjanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 29436

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: