Fin del Mundo en El Calafate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Fin del Mundo en El Calafate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Fin del Mundo en El Calafate

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

09 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola todos,

Hoe gaat het? Ik ben nu in Bariloche waar het heerlijk weer is op dit moment. Een graad of 22 en een lekker zonnetje dus echt geweldig. Ik ben hier vanochtend na een reis van 36 uur (in een verschrikkelijke bus zonder films, het grootste deel over zandpaadjes en een stop van 3 uur in de middle of nowhere) aangekomen en ben dus nu erg moe. Ik kan inmiddels mn kamer in maar ik moest tot drie uur wachten, omdat de kamer nog niet schoon was enz. Het hostel is wel erg tof, er is zelfs een lift! Ook is er gratis dinner en is het het goedkoopste hostel waar ik tot nu toe ben geweest. Zo dus even een douche en een siesta want vanavond is er wat te vieren! Na het avondeten ga ik met wat mensen op pad die ik in El Calafate al had ontmoet want om 12 uur moet er natuurlijk wel een drankje gedronken worden op mijn verjaardag! Ik heb ook een mix gekocht om een taart te maken dus dat komt helemaal goed:) Ik wilde eigenlijk morgen gaan paragliden maar omdat er kans is op regen kan dat neit doorgaan. Nu moet ik zondag weer heen om te kijken of ik maandagochtend nog kan en anders lukt het helaas niet. Maar ik maak er morgen sowieso een leuke dag van!

Ik kwam nu uit El Calafate. Hier ben ik 1 nacht geweest en heb ik toen snel de supergrote gletsjer Perito Moreno bezocht. Zo indrukwekkend! Ik wilde eerst ook een minitrekking doen, dat je op het ijs zelf loopt maar omdat je niet telefonisch kon reserveren was ik daar te laat voor. Achteraf vond k dat totaal niet erg, er vielen namelijk af en toe enorme stukken ijs van de gletsjer af en dat was echt het mooiste! Ik heb er 1tje op video dus jullie zien het wel als ik thuis kom! IK was ook met een boot langs de gletsjer gevaren en dan wordt eigenlijk pas duidelijk hoe enorm het wel niet is. (in totaal heeft de gletsjer een oppervlakte van 257 vierkante meter!)

In El Calafate sliep ik trouwens met meisjes op de kamer waar ik in Ushuaia mee in het nationale park heb gelopen. Zo toevallig maar ik kom heel veel mensen tegen die ik al eerder op een andere plek heb gezien. Sowieso ontmoet je echt zoveel mensen! Ik heb een middag met een gepensioneerde man een berg opgelopen, op de boot in Ushuaia heb ik een Iers meisje ontmoet, bij de gletsjer met een man uit Singapore en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Echt heel tof want iedereen is heel aardig en zulke ontmoetingen maken de busritten ook wat leuker.

Voor El Calafate was ik dus in Ushuaia. De zuidelijkste stad op de aarde! De natuur was er zooooo mooi en ik ben blij dat ik er ondanks de lange reis naartoe ben geweest. De eerste dag ben ik naar het nationale park geweest waar ik 6 uur heb rondgelopen. Ik had achteraf spijt dat ik niet een uurtje eerder was weggegaan want dan had ik een andere route ook kunnen lopen of mijn laatste route wat langzamer aan kunnen doen (en de bevers dan misschien wel gezien) maar achteraf was het een ongelooflijk leuke dag!
De dag daarna ben ik met een boot over het Beagle kanaal gevaren. Weer langs zeeleeuwen, een vogeleiland enz. Ook gingen we op een eiland waar je kon zien waar de tenten van de originele bewoners hadden gestaan, duizenden jaren geleden. Dat was ook erg mooi om te zien. Die middag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, ik was langs het museum gelopen maar ik kon he niet opbrengen om naar binnen te gaan dus toen met een kopje thee maar lekker binnen een boek gelezen. Het viel me trouwens wel mee hoe kud het was in Ushuaia. Je zou zeggen dat het keidhard vroor maar het was overdag zo´n 6 tot 10 graden denk ik. Ik had wel 5 lagen aan omdat ik de koud niet meer gewend was maar het viel dus eigenlijk wel mee.
De laatste dag ging ik naar de gletsjer. Eerst met een taxi de berg op en daar was dan een skilift waar je mee naar boven zou kunnen, maar die deed het die dag niet dus ben ik naar boven gelopen. De gletsjer was eigenlijk geen gletsjer maar het uitzicht vanaf de berg was zo mooi! En de hele berg stond verder vol met rode, oranje en gele bomen dus dat was echt heel mooi.

En nu ben ik dus in Bariloche. Hier blijf ik tot maandagmiddag en dan vertrek ik naar Mendoza. Daar kom ik om 8 uur aan en dan kijk ik hoelaat de bus naar Jujuy, of Tucuman gaat. Ik weet het nog niet zeker en ik weet dus ook nog niet of ik een nachtje in Mendoza blijf, maar dat zie ik wel. Ik ben wel blij dat ik zo snel over El Calafate ben gegaan. Ik wilde nog wel meer zien in de buurt maar dan zou ik morgen de hele dag in de bus zitten en nu kan ik hier mn verjaardag vieren en heb ik weer wat dagen extra voor het Noorden.

Nou dit was het voor nu weer, ik wilde serieus foto´s uploaden maar omdat de usb-poorten niet werken op deze computers gaat dat niet door. Ik maak wel enorm veel mooie foto´s dus hierbij nodig ik iedereen alvast uit om de foto´s te komen bekijken in Nederland!

Heel veel liefs en bedankt voor de leuke reacties, smsjes enz.

Besos

Marlies

  • 09 April 2010 - 19:42

    Mama:

    Dag lieverd,

    Hoi, hoi, ik ben de eerste!
    Klinkt allemaal weer heel leuk en boeiend! Ik ben blij dat we die reisgids uit de bieb hebben, ik zit elke dag op het kaartje te kijken waar je nu zit en wat daar dan allemaal te beleven is. Ik heb net ook de hostels in Bariloche op internet bekeken maar weet niet zo gauw in welke je zit, die lift zag ik zo gauw niet!
    Met het weer ga je het geloof ik niet zo treffen, vanochtend stond er nog een 8 voor morgen en u een 4:(
    Wel een contrast met vorig jaar hier, met de parasol op en 23 graden!
    We hopen dat je je verjaardag leuk kan vieren, op een onvergetelijke locatie.
    We zullen nog wat extra aan je denken en ook een drankje nemen op je verjaardag! Natuurlijk bellen we morgen.
    Alvast een dikke verjaardagszoen van mama, smak, smak, smak!

  • 09 April 2010 - 19:44

    Mama:

    Hier was ik alweer... Ik loop nl. iedereen te vertellen dat die lange-afstandsbussen zo luxe en comfortabel zijn.....
    Ik zal me wat voorzichtiger uitdrukken!
    Liefs, mama

  • 09 April 2010 - 19:47

    Jolanda:

    Hoi Marlies,

    Superleuk om je belevenissen te lezen. Verder wil ik je alvast feliciteren met je 19e verjaardag morgen!! Een heel fijne dag gewenst, geniet ervan en succes met het bakken van je verjaardagstaart!! :)

    Groetjes Jolanda

  • 09 April 2010 - 20:14

    Ron & Ina:

    Hoi Wereldreiziger. Fantastisch om jou belevenissen te lezen en wat ja al niet meemaakt. Van ons alvast een hele leuke dag gewenst voor morgen en natuurlijk Gefeliciteerd met je verjaardag.

    Ron en Ina X

  • 09 April 2010 - 21:30

    Hetty Barsngerhorn:

    Lieve Marlies,
    Ja nog net op tijd met de felicitaties voor je verjaardag, oh nee het is vandaag pas de 9de en ben ik dus echt ruim op tijd, gelukkig maar.
    Hoe dan ook, we denken aan je en nemen morgen, zaterdag dus, lekker een borreltje op je 19de verjaardag. Zo te horen vermaak je je nog steeds uitstekend, wat een ervaring doe jij op zeg, dapper. Wel voorzichtig blijven doen.
    Heel veel liefs vanuit Houston, waar het vanmorgen om half acht 8 graden was en nu vanmiddag om half vijf heerlijk 25 graden.

    Geniet maar lekker
    Hetty, Ed, Jasper en Sander

  • 10 April 2010 - 10:35

    Annika!!:

    Eeeey!!
    Blij dat je niet je hele verjaardag in de bus hoeft te zitten:D Maak er een leuke dag van! O ja en maak veel foto's:P Ook van je reisgenootjes:P
    (K) Ansje

  • 10 April 2010 - 11:46

    Sieka Boom:

    Hi Marlies,
    heb even weer gigiantisch genoten van je verslag. Je wordt altijd zo nieuwsgierig van al die mooie plekjes op de wereld....jij hebt er ondertussen al heel veel gezien. Uiteraard zullen er nog vele bijkomen als ik dit zo lees.
    Van ons allemaal van harte gefeliciteerd en een super zonnige verjaardag Marlies! Vermoedelijk is dit onze laatste reactie vanuit Ten Post. De volgende zal uit Olds-Alberta komen.
    Geniet van alles Marlies!! Groetjes namens alle Boompjes

  • 10 April 2010 - 16:28

    De Fam. Ottens:

    Haai Marlies,

    Van Harte Gefelicitaart (hoop dat ie gelukt is)
    van Lilian, Jarno, Niek, Trieneke en Mike. :-)

    Je reisverslag weer gelezen met veel plezier. Ondernemend hoor! Maken ook dankbaar gebruik van GoogleMaps om te zien hoe het eruit waar je zit. Bariloche lijkt wel NewYork met de rechte straten.. Maar een beetje jaloers hier hahahaha... Nog veel plezier vandaag.

    Groetjes uit Delfzijl.

  • 10 April 2010 - 17:03

    Sander Barsingerhorn:

    Hey Marlies!
    Gefeliciteerd met je verjaardag! lijkt dat je wel een leuk avontuur doormaakt in Argentinie en andere plaatsen. i hoop dat je een fijne verjaardag hebt in Bariloche :) en tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 29418

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: