Op zoek naar de pot met goud in Iguazu! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Op zoek naar de pot met goud in Iguazu! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de pot met goud in Iguazu!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hola Todos,

Aangezien ik weer eindeloos lang moet wachten tot mijn foto's op mijn usb staan heb ik nu mooi even de tijd om een verslagje te schrijven. Ik zag het net in een flits weer staan, over 8 dagen komt Marlies weer thuis. Echt niet normaal hoe snel het nu allemaal gaat, ik ben nog lang niet klaar om naar huis te gaan! Er is nog zoveel te zien en te doen!

Eens even, mijn laatste verslag is van precies een week geleden. We gingen trouwens die donderdag naar Cachi. Volgens mij heb ik dat in eht vorige verslag iedere keer fout gespeld, sorry! Maar goed, vrijdag werden we weer om 7.30 opgehaald door onze gids Fernando en onze chauffeur Miguel. Vandaag gingen we naar Cafayate. Dit betekende weer een tocht door de prachtige bergen en rotsen! Als eerst gingen we naar een kloof waar vroeger een waterval was. Hier zijn we ingeklommen en hebben we een mooie groepsfoto gemaakt. De groep was vrijwel hetzelfde als op donderdag en dus was het weer erg gezellig! Daarna hebben we nog lamme lama's gevoerd en toen gingen we naar Cafayate. Een rustig dorpje waar we even geluncht en wat rondgeslenterd hebben. Daarna weer in het busje, wat foto's gemaakt van de vervormde rotsen in de vorm een raam, de titanic enz. en toen ook nog langs een andere kloof. Deze was niet zo spectaculair als de 1e maar zeker de moeite waard! Toen weer richting het hostel waar ik toen heb genoten van de empanada avond!

Zaterdag stond mijn laatste tour op het programma. Backpackers naar de wolken. We volgden de route van de beroemde trein naar de wolken en gingen ook naar de zoutvlakten. Het was allemaal weer erg mooi onderweg maar ik kreeg het opeens zo koud! We stegen erg snel dus als snel was hoogteziekte de verklaring. Daarom heb ik in een dorpje van 18 inwoners waar we een stop maakten een kopje coca thee gedronken, maar helaas hielp dat niet. Tijdens de lunchstop heb ik toen lekker warme sokken gekocht maar dat hield mijn plotselinge misselijk toch niet tegen. Gelukkig ging het daarna wel beter, ik was behoorlijk slap maar ik kon goed van de zoutvlakten genieten. Hier hebben we natuurlijk enorm melige foto's gemaakt. Doordat alles wit is verlies je namelijk het perspectief. Na de zoutvlakten gingen we nog naar het hoogste punt waar ik tot nu toe ben geweest, ik geloof dat het 4401 ofzo was. Geen wonder dus van dei hoogteziekte, helemaal niet als je bedenkt dat we in een half uurtje 1000m waren gestegen. Nu gingen we gelukkig weer afdalen en onderweg zijn we nog in Purmamarca gestopt. Dit was zo'n leuk dorpje! Enorm klein maar er hing echt zo'n leuke sfeer. Vervolgens weer naar het hostel waar ik de asado toen maar heb overgeslagen.

Zondag ging ik voor ik met de bus naar Puerto Iguazu ging nog even met de gondellift de heuvel op. Hier had je een enorm uitzicht over Salta. Echt heel leuk, maar op een gegeven moment liep ik bijna in een enorm spinnenweb. Ik keek nog eens goed om me heen en toen zag ik echt overal spinnenwebben met enorme spinnen erin. Gelukkig ben ik niet lastig gevallen door ze, dat vond ik toch wel erg fijn! 's Middags ging ik dus met de bus naar Puerto Iguazu. Eerst heb ik genoten van 3 films, waarvan ik 1 al wel 3 keer in de bus heb gezien nu, en daarna weer lekker geslapen. Rond 13.45 kwamen we de volgende dag aan in Puerto Iguazu en natuurlijk ging ik naar het hostel dat iedereen een resort had genoemd. En hier lijkt het toch wel erg op! Een enorm zwembad niet normaal! Hier heb ik maandag dus ook lekker van genoten en daarna was er een tango bbq. Dit was ook erg leuk en daardoor heb ik direct wat mensen leren kennen.

Dinsdag was het dan zover! Ik ging naar de watervallen! Ik had er echt enorm zin in en het was prachtig weer dus samen met een Nederlander en een Noor ging ik rond halg 9 met de bus naar de watervallen. Ik had me trouwens verslapen omdat mijn Israelische kamergenootjes om een uur of 4 het licht aan deden en toen minstens een gesprek van een half uur begonnen te voeren. TJaa..
De watervallen waren echt zoooo super. Ik dacht dat de gletsjer al indrukwekkend was, maar dit was nog wel 10x zo indrukwekkend. Zoveel water, geluid en energie! Ook was het erg zonnig dus kwamen er geregeld regenbogen tervoorschijn. Ik heb nog naar de pot goud gezocht maar ik kon hem helaas niet vinden. We gingen ook met een boot onder de watervallen door en werden dus helemaal doorweekt! Dat was ook zeker de moeite waard. En op het eind gingen we naar de keel van de duivel. Dat was echt waanzinnig! IK weet neit hoelang we wel niet naar dat spectakel hebben gekeken! Ik denk toch zeker een half uur tot een uur! Toen er een enorme groep toeristen aankwam gingen we toch maar weg en toen was het tijd voor de 2e boottocht. Dit was een boottocht door de jungle. Niet echt super, maar het was een aanbieding met de andere boottocht dus dat kon wel uit. Wel zagen we nog 2 alligators. 's Avonds hebben we toen met zijn 3en nog pasta gemaakt en toen niet te laat naar bed. Ik had inmiddels wat last van mijn voet gekregen. Ik was maandag door waarschijnlijk zandvliegen geprikt in mijn voet en die beten begonnen woensdagavond dus opeens pijn te doen. 's Nachts werd dat beetje pijn toch wel een beetje heel veel pijn waardoor ik om 3 uur nog niet sliep!

Gelukkig was het 's ochtends wat beter, ik kon in ieder geval weer behoorlijk lopen maar het was wel erg dik en rood. Toch ging ik maar naar de Braziliaanse kant. Met een busje reden we daarnaartoe en toen verder met een bus eht park in. Aan de Braziliaanse kant heb je meer een overzicht omdat je de watervallen van wat verderaf ziet. Dit was ook enorm mooi om te zien en we hadden enorm geluk! We liepen namelijk net we naar de bus en toen begon het echt keihard te regenen. En dan bedoel ik echt keihard! Gelukkig hadden wij alles al gezien, zelfs nog met de zon in het begin dus dat leverde weer mooie regenbogen op!
De excursie naar de Braziliaanse kant duurt niet zo lang dus 's middags ben ik naar het centrum geweest. Natuurlijk weer tijdens de siesta dus toen heb ik in een cafeetje ong. een uur gewacht tot de farmacie open zou zijn. Het regende en onweerde vrijwel de hele tijd dus het was ook wel fijn om lekker binnen te zitten. Bij de farmacie heb ik toen wat ibuprofen voor mijn voet gehaald want het lopen ging al weer minder dan 's ochtends. Daarna snel naar het hostel waar ik mijn tassen heb gepakt en toen gingen we met een taxi naar het busstation. Hier vertrok onze bus naar Buenos Aires om 19.00 uur. Ik heb weer heerlijk geslapen en gelezen en toen kwam ik hier om 13.00 aan vandaag. Direct met de metro naar de wijk van mijn hostel en toen lopend op zoek naar het hostel. Ik had het gelukkig snel gevonden en toen heb ik snel even gedoucht. En nu zit ik dus hier. Ik blijf hier nu 3 dagen en ga dan zondagavond weer naar Cordoba. Dan heb ik drie dagen om nog met Gringa door te brengen en iedereen gedag te zeggen en dan moet ik donderdagochtend toch echt op weg naar Nederland! Niet normaal dat er dan al 3 maanden voorbij zijn. Maar eerst ga ik deze week nog goed genieten!

Nou ik stop weer, wie weet was dit mijn laatste berichtje wel uit Argentinie. Ik zal kijken of ik volgende week ngo tijd heb maar ik denk haast van niet.

Tot volgende week!!

xxx

ps. Schrijf je zo'n lang verslag en dan nog zijn je foto's niet upgeload, ik ben bang dat ik maar weer op zoek moet naar een internetcafe!

  • 22 April 2010 - 20:34

    Asmara:

    yes ben weindelijk weer de eerste ahhaa:P

    Maar dat je ziek werd klinkt indd ook wel logisch zo snel en hoog.. ahah
    Maar die watervallen zeg hartstikke mooi;)..
    Ik zie het altijd alleen maar op plaatjes.. of discovery channel ofzo;)..
    En nu zijn je fotos nog steeds nu geupload pfff.. ahaha.. had je toch wat meer moeten schrijven hoor;)..

    Nou ik zie je wel als je weer in NL bent.. ik zal fotos van gala maken;)..

    Veel succes nog even.. liefs Asmara

  • 22 April 2010 - 20:54

    Serena :

    Hey Marlies!

    Het blijft leuk om al je avonturen te lezen.
    Jammer dat het waarschijnlijk alweer de laatste is.
    Maar wat balen van je voeten, gelukkig was het alweer over toch?
    Ik ben benieuwd of je ook aardig bruin bent geworden in die tijd daar.
    Nou we spreken snel, heel snel alweer.
    Geniet van je laatste dagen en flink foto;s maken hé .. voor zover je nog niet genoeg hebt :P

    Liefs Serena XXX

  • 23 April 2010 - 05:08

    Sieka Boom:

    Je hebt weer heel wat ondernomen Marlies. Heerlijk om zoveel buiten te zijn en te genieten van de natuur om je toe. Hoop dat de lastige zandvliegen je nu genoeg geplaagd hebben. Deze laatste dagen zullen wel om vliegen en je het gevoel geven dat je contant moet kiezen tussen alles wat je nog zou willen doen. Fijne terugreis Marlies en welcome back in Holland! We lezen je verslag wel weer.
    Liefs van alle Boompjes

  • 23 April 2010 - 07:20

    Mama:

    Lieve Marlies,

    Dat klinkt weer fantastisch allemaal! Geweldig dat je zo geniet en volgens mij bof je steeds ook aardig met het weer!Ik ben blij dat het met je voet weer beter gaat en dat je nu ook beter kunt slapen in de bussen. Ik hoop dat je nog een paar mooie dagen in BA hebt en daarna leuk kunt afsluiten in Córdoba. Ik zal natuurlijk heel blij zijn om je te zien volgende week maar ik zal dit meereizen en het spannende wachten op weer een nieuw verslag wel missen. Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat je de tijd wel even stil zou willen zetten!
    Doe voorzichtig in de grote stad, pas goed op je spullen maar nog veel beter op jezelf, ga nog maar even fijn shoppen :) en geniet van je laatste Argentijnse week!

    Veel liefs van mama

  • 23 April 2010 - 12:57

    Annika!!:

    EEey lieve Lies haha;)
    Gaat het alweer beter met je voeten? Lastig he als je voeten pijn doen, dan merk je pas hoe vaak je loopt:P Jammer dat die drie maanden alweer bijna om zijn maar wij missen je hier ook hoor!! Tot snel en geniet er nog even van.
    X Annika

  • 23 April 2010 - 20:07

    Annemiek:

    Dag marliesje.
    Wat weer een leuk verslagje. Zit het er alweer bijna op. Jammergenoeg ben ik er niet om je op te kunnen komen halen, maar dat maken we als ik terug ben uit Turkije helemaal goed! Geniet nog even van BA en de laatste dagen in cordoba en dan een veilige thuisreis. Ik slaap nu op Schiphol, vlieg morgen heel vroeg.
    Heel veel liefs Annemiek

  • 26 April 2010 - 07:23

    Marjan Dik.:

    Hoi Marlies,
    ook ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen. s,Jonge wat zie jij een hoop mooie dingen. Ik kan me goed voorstellen dat je tijd te kort komt.
    En nu alweer de laatste week en dan weer terug naar t, Vaderland.
    En dan ook nog op 30 April als alles hier Oranje is.
    Hier gaat alles goed. Bijna iedereen is wel in de tuin bezig en we boften dan ook wel erg met het mooie Lente weer van de afgelopen week. Alles groeit en bloeit weer prachtig, en de tuinstoelen staan weer buiten.
    Gisteren avond viel hier een bui, en vanmorgen is het nog bewolkt maar er is voor vanmiddag weer zon beloofd. Dus dat ziet er goed uit.

    We wensen je heel veel plezier de laatste dagen daar, en een hele goeie terugreis.
    Groetjes!
    Marjan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 29420

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: