Meegelift met Sinterklaas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Meegelift met Sinterklaas - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Meegelift met Sinterklaas

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 December 2009 | Spanje, Madrid

En jullie dachten dat ik met de vlucht HV-6331 naar Valencia gevlogen was? Nee hoor, ik ben meegelift met Sinterklaas. Op de stoomboot, vandaar dat ik nu pas een update kan schrijven. Zaterdagavond 5 december kwam Sinterklaas met twee Pieten bij ons langs en toen moest ik mee naar Spanje. Ik heb toen gelukkig een deal kunnen maken dat ik in Benicasim afgezet werd en toen gingen we zondagochtend met de stoomboot naar Spanje. Nog met een hele omweg want mn ouders hadden me natuurlijk gewoon op Schiphol afgezet. Ook verder was het nog een hele reis en toen ik hier aan kwam maandag stormde het ook nog flink. Ik had een roeibootje meegekregen om naar het strand te varen maar toen ik daar was, was mn koffer al helemaal nat en dus ook alle spullen die erin zaten. Gelukkig is alles nu weer een beetje droog en kan ik mn laptop ook weer gebruiken.

Oké nu weer even serieus… Alweer bijna 2 weken in Spanje en nog niet eens een update. Mijn laatste update is al van een maand geleden! Tijd dus voor een nieuwe. Ik moet zeggen dat het nog geen 2 weken lijkt dat ik hier ben. Dat lijkt me toch een goed teken. Ik vond het echt super om even in Nederland te zijn. Ik heb veel leuke dingen gedaan en gelukkig veel mensen gezien. Er zijn ook een paar mensen die ik jammer genoeg niet heb gezien maar die komen dan sowieso in januari aan de beurt. Wel was het na die 1.5 week weer moeilijk om hier weer heen te gaan. Dan weet je echt wat je allemaal mist! Gelukkig gingen de 1e dagen goed en nu zijn er dus al weer 2 weken voorbij. Nog 4 weken en dan ben ik alweer 2 dagen in Nederland! Ik stop hier de 12e en dan ga ik naar Valencia en Barcelona met Annemiek. Daar heb ik echt heel veel zin in, het zijn mooie steden en ik heb Annemiek dan bijna 3 maand niet gezien. De 18e ben ik dan weer terug in Nederland en dan heb ik nog precies 2 week om iedereen te zien en alles voor te bereiden voor ik naar Argentinië ga. Ik wacht nog steeds op meer informatie en ik ben zo benieuwd.

Ooh even tussendoor, Gefeliciteerd Asmara!!! Je las mijn berichtje vorige keer als eerst dus ik neem aan dat je dit berichtje ook vandaag nog wel leest!

Het werk gaat op zich nog zijn gangetje. Het is wel jammer dat het weer opeens zo is omgeslagen. Vorige week heb ik nog met een t-shirtje gefietst, maar zondag, maandag en dinsdag heeft het hier weer verschrikkelijk gestormd en nu is het een stuk kouder. Gisteren was ik wel weer met de meiden op de fiets geweest maar dan moeten wel alle wanten, sjaals en dikke jassen aan bij de meiden en kan ik dus niet meer met ze naar de manege omdat dat te ver is. Dit vind ik echt jammer want ik vond het altijd leuk om met de meiden naar allerlei dingen te gaan, de manege, het park in El Grao of naar de boulevard. Ook was ik met de oudste naar de parkeerplaats waar allemaal campers staan gereden waar we met wat Nederlandse overwinteraars hebben gepraat. Helaas zitten zulke dingen er nu denk ik niet meer zoveel in. Het weer zou wel een beetje hetzelfde blijven. Dus helaas voor mij ook geen dik pak sneeuw zoals jullie nu hebben. Dat vind ik echt zo jammer! En dan smst Annemiek dat het zelfs in Parijs sneeuwt, nu ben ik echt jaloers! Maar goed ik heb op 4 november nog in de zee gezwommen, dat was ook heerlijk.

In het weekend en in mijn vrije tijd doe ik zoveel mogelijk leuke dingen. Ik moet mijn weekenden nu echt volproppen om alles te doen wat ik nog wil doen. Morgen ga ik weer naar Valencia (de zaterdag voor mn week in NL was ik daar ook geweest) en ik wilde zondag naar Sagunto geen, om een enorm kasteel op een heuvel te bekijken, maar nu is dat op zondagmiddag dicht. De vrijdag voor we naar Nederland gingen waren we naar de papegaaientuin geweest in Peñiscola. Dit was echt zo leuk. Je kon de papegaaien voeren en dan bleven ze allemaal op je zitten. Vooral mn haar vonden ze geweldig (zelfs de Spaanse papegaaien houden van blond? Of zou het door de schuifspeldjes komen?), op een gegeven moment zaten er wel 4 in mn haar. En dan nog 3 op mn hand en 5 op mn tas en broek. Echt heel leuk en ik heb ook veel foto’s gemaakt. Toen we naar buiten liepen mocht ik nog een kaketoe op mijn arm. Dat was ook erg leuk en het was een heel mooi beest, alleen zagen mijn oren er voor hem heel lekker uit.. Gelukkig hapte hij mis, anders was ik de nieuwe van Gogh. (die kaketoe was trouwens 2000 euro waard!) Vorig weekend heb ik in Castellon gewinkeld en de hele stad bekeken en gisteravond was ik naar de bioscoop geweest. Ik ben naar Planet 51 geweest. Echt een superleuke film. Het kaartje en de popcorn kopen ging helemaal goed dus ik had er echt zin in, maar toen zat ik helemaal alleen in de zaal. Daar zit je dan.. in je eentje in die grote zaal. Dat voelde in het begin best ongemakkelijk maar gelukkig was de film echt leuk en kon ik veel Spaans volgen. Nog niet alle woorden natuurlijk maar ik herken wel duidelijk de dingen die ik al heb geleerd, dus dat is mooi. Fama (Fame) komt hier volgende week uit daar wil ik nog heen en ook is er een film over gehaktballen-regen waar ik erg graag heen wil dat kan nu mooi zondag;). En de bioscoop is hier niet zo duur als in Nederland, dat maakt het nog leuker.

Volgende week is het ook alweer kerst. Ik weet eigenlijk nog niet hoe ze het hier vieren, maar ik zie het wel. Ik had van te voren gedacht dat ik er helemaal geen problemen mee zou hebben dat ik hier zou zitten tijdens kerst en oud en nieuw, maar ik moest voor mijn Spaanse les vertellen hoe we kerst zouden vieren en toen kwam ik erachter dat ik het toch wel erg jammer vind dat ik dan niet thuis ben. Maar ik maak er wel wat leuks van! Het Spaans gaat trouwens steeds beter. Ik heb vorige week 1 vorm voor de verleden tijd geleerd en ik kan al over de toekomst praten in 2 manieren. De lessen zijn echt super, helaas heb ik nu 3 week geen les maar normaal kijk ik er echt de hele dag naar uit. Tijdens mijn vorige les moest ik vertellen dat mijn koffer niet op de loopband op het vliegveld aan was gekomen en hadden we allerlei eigenschappen over dieren op een papiertje gezet. Zo hadden we opeens Luis de leeuw, Fred de zeemeeuw en nog andere dieren in de keuken staan en dan moest ik aan Pilar vertellen hoe ze heetten, wat ze aten, hoe zwaar ze waren enzovoort. Echt heel leuk en ik leer erg veel.

Vandaag ging het in mn vrije tijd niet echt goed.. Ik moest boodschappen doen voor de burritos die ik ging maken en ik dacht, dan kan ik mooi langs het station om een kaartje voor morgen te kopen. Ik twijfelde al of hij open zou zijn (het was kwart over 3), maar ik was al een keer eerder s middags op het station geweest en toen was het loket open dus ik gokte het er maar op. Anders kon ik toch altijd nog ’s avonds even gaan? Maar toen ik bij het station kwam bleek dat het loket pas weer open was vanaf half 5 tot half 7. Hhm.. Ik heb toen besloten om eerst de boodschappen te doen en daarna maar gewoon te wachten. Ik reed op mn fietsje weer terug naar het centrum en er was een auto bezig te parkeren dacht ik. Daarom ging ik op de stoep fietsen, ik kwam namelijk net van een heuvel en ging dus best hard. Alleen toen draaide de auto opeens de stoep op! Ik vol op mn rem, en natuurlijk was dat mn voorrem. Door mijn snelheid draaide mijn voorwiel en omdat de stoep hier heel glad is viel ik keihard op de stoep. Voor ik het weet lag ik op mijn rug. Ik dacht tijdens de val direct help ik weet niet hoe ik moet zeggen waar ik pijn heb in het Spaans, maar toen ik op de grond lag had ik gelukkig nergens veel last van. Er liepen allemaal mensen op de stoep en aan de overkant van de weg en die waren alleen aan het mompelen tegen elkaar, moet je dat nou zien.. Niemand die even vroeg; Gaat het? En al helemaal geen filmmoment: Een knappe Spaanse jongen die vraagt hoe het met me gaat en me helpt. Ik viel echt hard, het leekt me normaal dat je dan even vraagt of het wel gaat.. Gelukkig heb ik er alleen een blauwe plek op mijn voet, hand en heup aan overgehouden. Maar goed. Na het boodschappen doen heb ik toen nog even op een bankje in een park gezeten en toen toch maar weer naar het station. Heel Spaans ging het loket daar om 16.40 open. Mijn Spaans ging heel goed, maar toen kreeg ik te horen dat je het kaartje in de trein moet kopen. Vorige keer dat ik naar Valencia ging heb ik zwart gereden omdat het loket op zaterdag dicht was dus dacht ik dan ga ik op vrijdag even heen, moet je het toch in de trein kopen! Pff.. dus toen had ik meer dan een uur gewacht voor niks. Ik was gelukkig wel zo slim om te vragen wat het kost om je fiets mee te nemen en dat is gratis dus ik neem morgen mijn fiets mee naar Valencia. (misschien was het wachten dan toch niet voor niets, anders had ik in Valencia een fiets gehuurd wat erg prijzig is:D)

Nou ik denk dat ik nu alles wel verteld heb! Ik denk dat mijn nieuwe berichtje niet voor volgende week zal zijn (en misschien ook niet voor nieuw jaar?) dus daarom wens ik jullie:

¡Feliz navidad y próspero año nuevo!

Besos Marlies

p.s. De foto’s upload ik later

  • 18 December 2009 - 21:41

    Mama:

    Oooohhhh, vertel, vertel, hoe is het nu écht op die stoomboot? Dan kan ik dat volgend jaar aan mijn kindjes op school vertellen!

    Wat een leuk stuk, Marlies. Heb je je echt niet meer pijn gedaan?

    Ik hoop dat je toch een leuke Spaanse kerst zult hebben. Voor ons zal het ook vreemd zijn, zo zonder jou en Annemiek.

    Hou je taai en nog veel plezier daar!

    Liefs, mama

  • 18 December 2009 - 22:08

    Serenaaaaa!!!:

    XXX Voor al die blauwe plekken!!!

    Maar je had toch ook cadeautjes gekregen van die pieten en Sinterklaas? Heb je daar nog wat aan gehad? Of had je die liever in het Spaans gehad :P
    Zijn de burito's lekker geworden?
    Heel veel plezier in Valencia en mooie foto's maken hé!

    Sintekerst was leuk vanavond, maar we hebben je echt gemist hoor!
    Volgend jaar zeker met jou erbij!

    Nou alvast fijne kerstdagen en maak er iets moois van!

    Liefs Serena (k)

  • 18 December 2009 - 22:19

    Sanne:

    Heeeeee marlies:D

    Wat een leuk verhaaltje weeer!
    En ik snap echt wel dat het moeilijk is met kerst! ik vond het ook heel erg jammer! Maargoed ik kom je halen! Kijk er nu echt al naar uit!! Nog 29 dagen?:D

    Heel veel liefs!!

  • 19 December 2009 - 00:10

    The B's In Houston:

    Marlies - voordat we zo met dinnerclub uit eten gaan even laten weten dat we je bericht gelezen hebben - heel leuk. Foto's zijn ook heel goed, geven een prima indruk maar zijn ook 'foto-technish' heel leuk gedaan. Lijkt still te zijn in de omgeving - niet veel toeristen. Wij hebben Oma in Houston en morgen komt (ijs en weder dienend) Jasper ook aan, dus een leuke kerst. Wij wensen jou ook veel plezier daar (en de 'achterblijvers' in Nederland !! /Hetty, Sander, Oma (Jasper) en Ed.

  • 19 December 2009 - 12:24

    Laura:

    oww, wel raar met de stoomboot mee, was de sint nog een beetje aardig. Ik ging eens al je berichtjes lezen wel leuk eigenlijk allemaal, maar wel weer vreemd dat je dan alles hier weer mist. Maar niet getreurd met de sneeuw, daardoor komen wij niet echt normaal meer weg van huis:P.
    Heel veel plezier daar nog!
    liefsx Laura

  • 27 December 2009 - 07:59

    Ilona:

    liefste mliesje!!
    ik ben gister terug gekomen uit zweden! was ontzettend mooi:D en heb net jou brieg gelezen, echt heel leuk! heb je mijn brief ook al ontvangen?

    mooi dat je spaans zo goed gaat, heb je wel profijt van in argentinie! maar wat aso dat niemand je even omhoog hielp:O

    ik zie uit naar dat je weer terug bent!!:D

    ik mail je snel weer!
    xxx heleboel liefs

  • 29 December 2009 - 00:33

    Gij 't Kaas.:

    Leuk stukje Marlies :-)
    Lees het aldoor met plezier, en ik vind dat je gewoon spaans lessen moet gaan nemen als je weer in NL bent :P, je hebt nu toch al een goede start gemaakt.

    Nou, het wordt echt bedtijd :X het is 01:33...

    Morgen weer lekker leren!

    Geniet nog even meid, spreek je later weer en maak snel weer een berichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 29443

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: