Het eerste verslag vanuit Zuid-Amerika! - Reisverslag uit , van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Het eerste verslag vanuit Zuid-Amerika! - Reisverslag uit , van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag vanuit Zuid-Amerika!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 Februari 2010 | ,

Ja, hier zit ik dan. Op het vliegveld van Santiago in Chili. Ik heb net 1 van mijn mooie Chileense bankbiljetten ingeleverd voor een flesje water en nu zit ik met mijn laptop op schoot mijn eerste verslag te typen. Met een korte broek en een t-shirtje aan want mijn dikke trui en spijkerbroek zijn hier toch echt te warm! In het vliegveld gaf de thermometer 18 graden aan, maar ik heb het gevoel dat het toch wat warmer is.. En op het internet staat het dat het hier nu 32 graden is.. dat geloof ik toch eerder want ik heb het toch nog aardig warm, ondanks de airco. Het is hier nu 11.22 en om 14.00 vertrekt mijn vliegtuig naar Córdoba. Ik moet nog even wachten dus, maar dat komt wel goed. Het is nog 1,5 uur vliegen en dan kom ik als het goed is aan op het vliegveld van Cordóba, waar ik door mijn gastmoeder of iemand van de organisatie wordt opgehaald. Erg spannend want ik weet alleen dat ik bij een oudere vrouw kom, waarvan de kinderen niet meer thuis wonen én dat er nog een Portugees meisje bij dezelfde mevrouw zit.

Morgen krijg ik dan een rondleiding door Villa Allende en Córdoba, zodat ik het postkantoor, winkels en andere dingen kan vinden die ik nodig heb. Ook krijg ik dan een Argentijnse sim-kaart dus dan mail ik het nummer wel even.

Donderdag begin ik dan echt met mijn vrijwilligerswerk. Ik ga eerst een maand bij het SOS kinderdorp in Córdoba werken en dan nog een maand met een arts meelopen. Daarvan is verder nog niets bekend. Ik weet nog niet waar dat zal zijn en wat voor arts.

Mijn vluchten zijn tot nu toe helemaal goed verlopen. In het vliegtuig naar Madrid was het wel superwarm maar verder is alles goed gegaan. Mijn vlucht van Madrid hiernaartoe was wel erg lang, maar gelukkig heb ik nog redelijk kunnen slapen en ik had hele leuke mensen naast me zitten. Aan de ene kant een Italiaans-Chileens stel. Waarvan de vrouw niet zo goed begreep dat mijn Spaans toch echt niet zo goed was :) en aan de andere kant een Chileense man die 8 jaar in Duitsland had gewoond. Daar heb ik best veel mee gepraat (een combinatie van Spaans en Duits) en het was net of ik weer op het Ommelander College zat. Ik werd wat gepest en geplaagd, maar het was wel erg grapig. Ook had hij dat stel dat aan de andere kant van me zat wijsgemaakt dat ik zijn vriendin was. Toen liep ik later het vliegtuig uit en toen vroeg de man van het stel waar mijn vriend was:P Ik heb dus al veel lol gehad en inmiddels heb ik al meer gesprekjes met vreemden gehad dan in mijn hele tijd in Benicassim..

Nou ik moet stoppen, mijn accu is bijna leeg en mijn omzetter heeft er geen zin in dus ik kan hem nu niet opladen..

Tot het volgende berichtje!

Liefs Marlies xx


  • 02 Februari 2010 - 15:06

    Auke:

    Ja hoor, maak ons maar weer lekker met die tropische temperaturen van daar!;) Hier ligt sneeuw. Een heel dik pak sneeuw zelfs. En het is koud. Heel erg koud zelfs..

    Nou geniet ervan(H)

    xx

  • 02 Februari 2010 - 15:46

    Serena:

    Wauw Marlies wat leuk om nu al iets van je te lezen.
    Wel fijn dat al die mensen met je kletsen enz. Dan voel je je al wat minder alleen op zo'n lange reis, lijkt mij.
    Nou het is hier niet tropisch maar siberisch een ander uiterste :P

    Maar goed dat je daar zit,
    Nou ik ben benieuw naar een volgende berichtje!

    Liefs Serena =)

  • 02 Februari 2010 - 16:24

    Hetty Barsingerhorn:

    Lieve Marlies,
    Wat ben jij met een geweldig avontuur bezig, heb ontzettend veel respect voor je.
    Inmiddels zal je wel aangekomen zijn bij je gastadres en hopen we dat ook daar je eerste indrukken goed zijn.
    We lezen met veel plezier je belevenissen en zijn zeer benieuwd naar wat je gaat meemaken.
    Hier in Houston is het nog steeds winter, ja niet zoals in Nederland, maar voor Texaanse begrippen echt koud hoor, gisterenochtend was het 5 graden.
    Ed heeft afgelopen zaterdag een oefen fietstocht gedaan, vertrok om 05.45 in de ochtend en kwam om 11.45 weer thuis met de mededeling dat hij het nog nooit zo koud had gehad. Sander en ik zaten toen bij een zwemwedstrijd en hadden het best lekker hoor, hahahaahha
    Aanstaande vrijdag en zaterdag gaat Sander weer meedoen aan de State zwemwedstrijden, dus svp duimen voor hem.
    Meisje doe voorzichtig en geniet.
    Heel veel liefs
    Hetty, Ed, Jasper en Sander

  • 02 Februari 2010 - 17:17

    Jasper:

    Marlies, leuk verhaal om te lezen, geniet maar van je tijd in Chili!

  • 02 Februari 2010 - 17:47

    Asmara:

    Heey Marlies,

    Wel lekker hoor dat het daar zo lekker warm is. Ik zat vandaag op de fiets van school naar huis.. en de half sneeuw half regen kwam allemaal op me. Pfff, en de straten zijn kletsnat van alle sneeuw die al weer is gedooit.. Ik had trouwens vandaag mijn NL schrijftoets.. maar ik was na 2 uurtjes al klaar..:O.. Nou heel veel plezierr.. ik hoor nog van je..

    liefs Asmara

  • 02 Februari 2010 - 18:05

    Annemiek:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad.. En natuurlijk dat het daar zo´n lekker weer is. Ben echt jaloers op je, nu wordt je echt zo´n neger;) haha Maar in ieder geval heel veel plezier maar dat zal vast wel goed komen!
    Kus Annemiek

  • 02 Februari 2010 - 19:09

    Mama:

    Hallo lieverd,

    Wat fijn om al zo gauw een verslagje te lezen!
    Leuk dat je plezier gehad hebt op die lange vlucht. De hoieveelste 'verloofde'is dat nu al? :)
    In middels ben je geland in Cordoba, hopelijk zie je gauw je ophaler en kun je naar je gastmoeder. Geniet ervan en we wensen je een geweldige tijd toe in Argentina!

    Veel liefs van papa en mama

  • 02 Februari 2010 - 22:47

    Hellen:

    Hee Marlies!
    als het goed is ben je daar nu al. Ik vond het leuk dat ik je nog even op msn sprak! Veel plezier en ik spreek je snel weer!

    Liefs Hellen

  • 03 Februari 2010 - 13:15

    Annemiek :

    Wat leuk al zo snel zon uitgebreid verslag! Al had ik je natuurlijk ook al even op msn gesproken. Zou ook wel willen dat het hier zulk lekker weer was. Gisteren ook helemaal natgeregend op weg naar leon. Laat je snel weten hoe het in villa allende is? Ben erg benieuwd. Veel liefs

  • 03 Februari 2010 - 15:07

    Annika!!:

    Eeey topper:D
    Wat leuk om al wat van je te horen!! Ik zal jou even op de hoogte houden van mijn herstel(A) net zo als jij mij op de hoogte houdt met je reisverslag!!:D Nou ik heb vandaag mijn eerste stapjes gezet hoor en ben apetrots(A) Het doet wel verrekte pijn maar ja! O ja ik nog een vak gehaald met een 8 :D Top he;) Nou heb ik weer genoeg gemeld dacht ik zo maar had de opdracht gekregen dus houdt me er ook maar aan:P Heel veel plezier daar en lekker bruin worden en knappe Argentijnen versieren(je mag er ook wel eentje voor mij meenemen hoor;)) Geniet voor 2 zou ik zo maar zeggen want ik geniet met je mee:P Hoop snel van je te horen of je verblijfplaats bevalt of dat je alleen incontinentiemateriaal mag vervangen:P
    Tot snel(K)
    Ansje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 29423

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: