Op weg met mijn gele backpack! - Reisverslag uit Villa Allende, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu Op weg met mijn gele backpack! - Reisverslag uit Villa Allende, Argentinië van Marlies Barsingerhorn - WaarBenJij.nu

Op weg met mijn gele backpack!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 Maart 2010 | Argentinië, Villa Allende

Hallo allemaal,

Hier nog even snel een verslag voor ik ga reizen morgen. De plannen zijn sinds mijn laatste verslag weer flink veranderd en ik zal jullie alle details besparen maar vanaf morgen ga ik voor een maand reizen door Argentinie. Ik vertrek naar Puerto Madryn en dan zie ik wel wat ik doe. Ik wil erg graag naar het zuidelijkste puntje van Argentinie maar ik moet nog even kijken hoeland dat duurt en hoe duur dat is. Ik heb in ieder geval een winterjasje gekocht voor 80 pesos (15 euro) dus ik kan de kou wel aan.

Ik kan niet een heel lang verhaal schrijven want ik ben nu bij Sofia thuis. We hebben net de laatste aankopen voor mijn donatiegeld gedaan, en hebben daarvoor 3 uur lang door cordoba heengelopen. Vorige week had ik al verf voor een kinderhuis gekocht en toen hebben we 1 muur geverfd. Ook heb ik voor een supergoed project schoenen gekocht. Vijftien paar voor kleine rugbyspelertjes. Ik was de schoenen zelf wezen brengen en ik ben zo blij dat ik die scheonen heb gekocht! Er is namelijk 1 man die alles heeft georganiseerd in de armste buurt (ter grootte van een stad) van Cordoba. Nu komen er drie keer in de week 100 jongens rugby spelen en dan krijgen ze daarna wat te eten. Ook is er nu het plan om hetzelfde te doen voor de meisjes maar dan met hockey. Het was echt zo indrukwekkend om te zien want het waas zo arm! Daar waren echt krotjes en er waren zelfs huizen alleen van pallets en plasticzakken gebouwd. Vandaag hebben we verf voor het ziekenhuis (voor de wachtkamer) gekocht, 10 plastic stoeltjes voor eht eva peronweeshuis, voor hetzelfde tehuis ook schoenzooltjes, veters en handdoeken. 12 shirts met textielverf voor de meidengevangenis en ondergoed en sokken voor het Hermanitos weeshuis. Ik denk eigenlijk dat ik nog wat vergeten ben maar we hebben dus erg veel met het geld gedaan. Helaas kan ik nu niet meer mee om alle spullen naar de placements te brengen maar dat is niet anders.

Deze weken waren echt zo vet! er zijn een hoop nieuwe mensen waar ik het goed mee kan vinden en ik heb de afgelopen flink gefeest. Hierdoor heb ik wat slaaptekort opgelopen en nu heb ik 3 nachten achterelkaar weer maar 3 uur geslapen en vannacht ga ik ook weer uit dus ik denk dat ik alle 21 uur van de busrit zal slapen morgen. Donderdag was mijn afscheids en verjaardagsfeestje hier. Er waren echt enorm veel mensen en eht was zoooo leuk! Het begon al met een toneelstukje over Joris en mij. Alle leuke uitspraken en dingen van de afgelopen 2 maanden kwamen daarin voor waaronder mijn si, si, si ,si en no, no, no. Dat zeg ik altijd omdat dat de enige manier is om Gringa (mijn moeder) af te remmen als ze te snel praat of iets dergelijks. Ook heeft Sabina een buikdans optreden gegeven, hebben we veel empanadas gegeten en vooral veel gelachen. Heel erg geslaagd dus. Gisteren was mijn laatste social. Het was echt heel leuk, we gingen pizza eten op het dak van een hostel. Het was wel erg raar om afscheid van iedereen te nemen, het voelt niet alsof je ze in ieder geval een lange tijd niet zult zien. Maar ik heb nu wel heel veel vakantieadresjes en met de olympische spelen in Londen zit ik in Londen hebben we al afgesproken.

Vanavond ga ik voor mijn moeder en Sabina koken. Dat wilde ik de hele tijd al doen en nu komt het er eindelijk van. Ook moet ik straks thuis mijn tas inpakken want ik ben daar nog neit eens mee begonnen. En vanavond ga ik weer met Sabina uit en 2 van haar vriendinnen.

Ik heb het dus erg naar mijn zin nu en dus voelt het gek om weg te gaan. Hoeveel zin ik ook in het reizen heb, ik ga de mensen hier zoooo missen! Vooral mijn moeder waar ik de laatste weken enorm veel mee heb gepraat en die me altijd zo goed helpt! Maar ik kijk erg uit naar het reizen en een aantal mensen zie ik eind april nog even voor ik naar Nederland vlieg. ( ik kom trouwens op 30 april aan op Schiphol).

Donderdagmiddag was wel even stressen zeg! Ik kwam erachter dat mijn pinpas niet meer in mn portemonnee zat! Direct heb ik mijn hele kamer over hoop gehaald maar hij was nergens te vinden. Dus snel de pas geblokkeerd en nu krijg ik via western union geld opgestuurd dat mijn ouders overmaken. Het is dus goed gekomen nu maar het was zo schrikken! Ik was namelijk zo voorzichtig de hele tijd omdat ik wist dat het enorm veel gedoe is om je nieuwe pas te krijgen enz. En dan een paar dagen voor mijn grote reis is hij weg. Maar nu komt het dus allemaal goed.

Nou mensen ik stop nu, dan ga ik weer met de bus naar Villa Allende en ga ik daar verder aan het werk!

Heel veel liefs en bedankt voor alle lieve en leuke reacties!

xxxx Marlies

  • 27 Maart 2010 - 16:38

    Meike:

    Veeel plezier Marlies! Tot over een maandje :)
    xxx

  • 27 Maart 2010 - 16:41

    Hellen:

    Hee Marlies! leuk om je verhaal weer te lezen! heel veel plezier en ik zie je over ene maandje weer!

    xx

  • 27 Maart 2010 - 16:41

    Papa:

    Dag lieve Marlies,

    Fijn bericht, zo na de sterss van de afgelopen dagen. Kan me voorstellen dat het een beetje raar is, mensen waar je toch veel mee hebt meegemaakt en in korte tijd een band mee gekregen hebt en dan alweer afscheid nemen. Sommigen reizen de rest van je leven mee. Net als alle indrukken en wat je gezien hebt. Fijn dat je ook het gevoel hebt goed gedaan te hebben met het sponsorgeld. Misschien dat jij vanaf nu ook bij sommige mensen blijvend in gedachten zult zijn.
    Nou, heb een goeie reis en geniet ervan.
    Heel veel liefs en een knuffel,

    Papa

  • 27 Maart 2010 - 18:12

    Ilona:

    lieve mliesje!
    wat een leuk verhaal nog even voordat je weg gaat! en ik vind het wel leuk dat je zoveel goede dingen met het geld hebt kunnen doen! wees voorzichtig en geniet ervan! xxx liefs

  • 27 Maart 2010 - 18:29

    Serena:

    Hey Marlies!

    Wat leuk om weer iets van je te lezen. Gaaf dat er zoveel mensen op het feest van jou en Joris kwamen! Heb je wel een paar filmpjes gemaakt?
    Heb je de mensen daar ook al een beetje Nederlands geleerd?

    Nou heel veel plezier met het reizen en pas goed op jezelf!

    Liefs Serena

  • 28 Maart 2010 - 01:17

    Margot:

    Hoi marlies! Sorry dat ik niet gereageert heb op je sms. Mijn mobiel is kapot nadat hij heel erg nat is geworden door de regen! Ik kan dus alleen smsjes ontvangen. Maar ik zie dat je een backpack gevonden hebt! Gelukkig maar! Was vast wel makkelijk ofniet? Had in de stad nog best veel winkeltjes met tassen... Puerto madryn is echt super leuk. Je moet naar punta tombe, waar je echt dwars door de pinguins kan lopen! super leuk. En de zeeleeuwen en de dolfijnen zijn ook echt super!!! Heel veel plezier! xxxxx

  • 28 Maart 2010 - 16:51

    Anja Korteweg:

    Hoi Marlies,

    Ik wens je heel veel plezier met je reis door Argentinië.

  • 29 Maart 2010 - 09:05

    Lieke:

    Goed bezig met de schoenen en andere donaties, echt heel leuk om te lezen! En natuurlijk nog gefeliciteerd. Ik kan me heel goed voorstellen dat je iedereen gaat missen. Maar wel leuk om nog meer van het land te zien tijdens het reizen. Je familie en vrienden zullen straks weer blij zijn om je te zien op Koninginnedag ;)
    Groetjes Lieke (Projects Abroad Nederland)

  • 29 Maart 2010 - 15:50

    Mama:

    Dag lieverd,

    Intussen zul je wel aangekomen zijn in Puerto Madryn.
    Fijn om te horen dat je goed kon slapen in de bus. Dat was wel nodig ook, na al die drukte en vooral na al die stress!
    Ik hoop dat je veel dieren zult zien op het schiereiland en dat je nog heel veel mooie dingen zult zien en beleven op je reis. We reizen in gedachten met je mee!
    Doe voorzichtig, pas goed op je spullen maar vooral op jezelf, maak veel foto's en geniet van alles!
    Heel veel liefs van mama

  • 01 April 2010 - 14:15

    Marjan Dik:

    Hoi Marlies,
    Ik heb net je verslag zitten lezen, leuk hoor! Je zou een boek moeten gaan schrijven want je schrijft heel gezellig, en dat is prettig lezen.

    Wat een heerlijk koopje, een winterjas voor 15 Euro, ha ha! Daar kun je dus mee thuiskomen.

    Ik hoop dat je geniet van de reis die je nu aan het maken bent. Je zal wel veel gaan zien.

    Hier gaat alles goed, we hadden een paar mooie zonnige dagen en dat lokte de buurtjes om ons heen weer naar buiten toe. Ik zag de droogmolen bij jullie thuis alweer ronddraaien in de wind, en je moeder ook weer druk bezig in de tuin.

    De natuur begint weer groen te kleuren, en ik heb al een Merel gezien die druk bezig is met het bouwen van een nest.

    Gisteren stond hier enorm veel wind, ik moest naar het centrum toe, en kon zeker de halve heenweg lopen. Ik dacht dat ik de lucht in zou vliegen... Gelukkig had ik op de terugweg wind in de rug.

    De woonflat van de Kuilsburg ligt inmiddels plat, en er word druk gegraven naast de Wending, want er komt een waterpartij met brug. s,Morgens vroeg hoor je de heipalen alweer knallen. De nieuwe Brede school schiet ook al lekker op, het weer is weer zo goed dat de bouwvakkers weer aan de slag kunnen.

    Vandaag weer een dag met veel wind, hagelbuien en zon.
    Toch de verwarming maar aan gedaan. Het is echt zo,n dag van lekker binnen blijven.

    De Paasdagen staan weer voor de deur, en dat is in de winkels goed te merken, WOW! Zoveel lekkers te koop....
    Eigenlijk gewoon overdreven, maar ja?
    Als je de volle winkelwagentjes bij de kassa,s ziet.....
    Er gaan vast veel mensen na de Paasdagen lijnen, want dan moeten de volgevreten kilo,s er weer af. Ha-ha!

    Nou Meid ik ga stoppen, goeie reis! En veel plezier gewenst!
    x van Uw Buurvrouw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Villa Allende

Marlies

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 29435

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 19 November 2014

Midden Amerika en Argentinië

04 Juli 2012 - 01 September 2012

Val de Loire 2012

03 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Sarzeau 2010

01 Februari 2010 - 30 April 2010

Vrijwilligerswerk in Argentinië!

16 Oktober 2009 - 16 Januari 2010

Au pair in Benicasim

03 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Sarzeau

Landen bezocht: